Komentarze: 0
Dzielimy kartkę na dwie części. Lewa, zawierająca słowa kluczowe, powinna być mniejsza (ok. 6 cm.) Prawa kolumna, w której będziemy zapisywać główną notatkę, to analogicznie pozostała część kartki. Kilka dolnych wierszy odgradzamy poziomą linią - w tym miejscu będą znajdowały się podsumowania.
Kolumna głównej części notatki
Tu zapisujemy wszystko, co jest warte zapamiętania w formie pełnej treści,
czyli tworzymy zwykłą notatkę. Schematy, diagramy, wykresy, definicje, całe zdania...
Kolumna słów kluczowych
W tym miejscu wpisujemy krótkie pytania do tekstu głównej notatki, same hasła, daty, nazwiska itp,
które przy nauce mają nas pobudzić do przypomnienia sobie, co zapisaliśmy w głównej kolumnie.
Podsumowania
Nie powinny być dłuższe niż 2-3 zdania.
Krótko streszczamy, o czym jest notatka na tej danej stronie.
Naturalnie, nie jest to moje odkrycie. Postanowiłem pozonaną na zajęciach metodę rozwinąć oraz przystosować do własnych potrzeb. Ze sterty chaotycznych notatek wyłonił się jako taki porządek. Korzystając z oczywistej jak się wydaje metody przedstawionej powyżej mozna dojść do wniosku, że notatki "tworzone" na wykładach nie pójdą na marne :)
Polecam ! chociaż jak mówią " Każdy głupi może mieć porządek, geniusz panuje nad chaosem" :)
Pozdrawiam
Paweł